8 листопада 2018 року в контексті IV Міжнародного Конгресу зі спеціальної педагогіки і психології «Педагог в інклюзивному просторі: траєкторія фахової самоактуалізації» (м. Переяслав-Хмельницький, Державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди) проведено навчально-методичний практикум «ІРЦ – початкова ланка в інклюзивній освітній системі» (спікери: Еляна Данілавічютє, канд. пед. наук, с.н.с., завідувач відділу логопедії; Оксана Федоренко, канд. пед. наук, с.н.с., старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху).
Мета заходу полягала в озброєнні фахівців знаннями щодо сучасної класифікації особливостей розвитку дітей, освітніх потреб, їхньої типології й ієрархії; етапів комплексного оцінювання розвитку дітей, а також структури висновку ІРЦ стосовно організації освітнього середовища задля успішного старту індивідуалізованої навчально-виховної траєкторії розвитку конкретної дитини.
У роботі практикуму взяли участь 70 фахівців (учителі, викладачі ЗВО й ІППО, директори та працівники ІРЦ, психологи, представники МОН та ін.) з різних областей України, які активно долучилися до обговорення актуальних питань сучасної термінології (конкретних понять і явищ, які передбачають ключові терміни), послідовності й доречності її використання в ході проведення комплексного оцінювання розвитку дитини, що має надзвичайно важливе значення для уніфікації висновку ІРЦ стосовно рекомендацій щодо створення освітнього середовища.
Працюючи в групах, учасники практикуму мали змогу долучитися до моделювання змісту кожного з етапів оцінювання, поділитися власним досвідом роботи й обговорити труднощі, з якими вони стикаються у повсякденній практиці, що допомогло спільно визначити шляхи їх подолання.
Дякуємо всім учасникам за виявлений інтерес, активну участь і конструктивну співпрацю:)))