Завантажити презентацію

 

І. Стратегічні цілі.

  1. Розвиток та удосконалення освіти дітей з особливими потребами згідно з державно-ціннісними європейсько-демократичними орієнтирами.Розвиток Інституту як науково-експериментальної установи у складі НАПН України, унікальність та необхідність функціонування якої має бути підтверджено класифікаційною та рейтинговою оцінкою державної атестації наукових устано не нижче II класифікаційної групи, до якої належать «стабільні наукові установи, що є провідними за певними напрямами проведення досліджень, науково-експериментальних розробок, впроваджень конкретних видів наукової продукції і виявляють активність щодо інтеграції у світовий науковий простір та європейський дослідницький простір з урахуванням національних інтересів» (згідно «Порядку проведення державної атестації наукових установ»).
  2. Здійснення переходу до моделі інноваційної науково-експериментальної інституції, спроможної очолити забезпечення науково- та навчально-методичної складової освіти дітей з особливими освітніми потребами.

ІІ. Основні види діяльності Інституту.

Дослідницька діяльність

Змістові пріоритети:

  • орієнтація на стратегічні цілі української освіти, які має аналізувати та окреслювати перед плануванням конкретних науково-дослідних тем керівництво установи з метою відповідності сучасним освітнім викликам та уникнення перевантаженості при підготовці програмно- та навчально методичних матеріалів;
  • моніторинг потреб у розробці навчально-методичної літератури для дітей з особливими освітніми потребами, педагогів і батьків. Урахування цих потреб та запитів при плануванні розроблення навчально-методичної продукції;
  • інтернаціоналізація дослідницької діяльності, яка має, насамперед, передбачати можливості представлення наукових результатів у фаховому інститутському часописі «Особлива дитина: навчання та виховання» на основі поновлення реальної та дієвої стратегії його просування для реєстрації в зарубіжних наукометричних базах;
  • комерціалізація результатів досліджень, що передбачає угоди з МОН України, видавництвами, фондами, закладами освіти, громадськими організаціями щодо розроблення програмно- та навчально-методичних матеріалів на комерційній основі зі збереженням авторського права.

Освітня діяльність

Змістові пріоритети:

1.Відлагодження діяльності аспірантури та докторантури відповідно до сучасних вимог щодо її функціонування:

  • проведення широкої вступної кампанії з представленням можливостей навчання, в т. ч. дистанційного;
  • укладення угод із закладами ВО щодо забезпечення їх кадрами найвищої кваліфікації, зважаючи на зростаючу потребу у фахівцях галузі спеціальної та інклюзивної освіти;
  • акредитація освітніх програм, за якими здійснюється набір в аспірантуру;
  • -проведення сесій навчання аспірантів за заздалегідь розробленим та затвердженим навчальним планом із залученням практично усіх наукових співробітників, в т. ч. з використанням можливостей дистанційного навчання та on-line презентацій.
  • стимулювання наукових керівників за вчасно подані до захисту дисертаційні дослідження.

2.Відлагодження діяльності курсів підвищення кваліфікації згідно із сучасними вимогами до їх функціонування:

  • створення бази спеціальних закладів освіти України, які є потенційними одержувачами освітніх послуг з моніторингом стану системи підвищення кваліфікації в областях та регіонах України в галузі спеціальної та інклюзивної освіти;
  • проведення моніторингу проблем, тем, які є найбільш актуальними для висвітлення їх на курсах підвищення кваліфікації;
  • розроблення та затвердження освітніх програм, в т. ч. авторських, які визначаються актуальністю та певною унікальністю;
  • створення можливостей для забезпечення курсантів навчально-методичними матеріалами, розробленими співробітниками Інституту, з метою організації творчих колективів для подальшої співпраці з практиками;
  • започаткування пролонгованих дистанційних курсів підвищення кваліфікації різного формату з одержанням як сертифікатів, так і свідоцтв державного зразка;
  • залучення до проведення курсів підвищення кваліфікації усіх зацікавлених наукових співробітників, в т. ч. шляхом створення бази презентаційних матеріалів різного спрямування зі збереженням авторських прав.

Фасилітативно-консультаційна та проектно-грантова діяльність

Змістові пріоритети:

  • відлагодження фасилітативної функції Інституту стосовно Інклюзивно-ресурсних центрів (згідно з постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсні центри: (№545 від 12.07.2017р.), в якій окреслено функції Інституту щодо роботи ІРЦ);
  • організація діяльності консультативних пунктів для батьків дітей з особливими освітніми потребами на базі кожного відділу; забезпечення умов для проведення таких консультацій on-line;
  • формування команди стейкхолдерів для започаткування традиційних і періодичних майданчиків для обговорення та внесення змін до освітнього нормативно-правового поля, програмно-методичного забезпечення освіти дітей з особливими освітніми потребами та ін.;
  • відкриття авторських дистанційних навчально-практичних студій для різнопрофільних фахівців, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами;
  • відлагодження співпраці із зарубіжними та національними фондами на основі моніторингу їхніх пропозицій щодо участі у проектних та грантових програмах, зокрема програм стажування та ін.
  • створення професійної Асоціації фахівців спеціальної та інклюзивної освіти як повноправного грантоодержувача та суб’єкта комерційної діяльності.

Менеджмент та інфраструктура

Змістові пріоритети:

  • здійснення управління на основі розподіленого лідерства, відкритості, прозорості, колегіальності ухвалення рішень та дотримання правил корпоративної культури й етики;
  • сприяння академічним свободам наукових співробітників та упровадженню коучингу в роботі;
  • забезпечення зростання мотивації співробітників у своєму особистісному і професійному розвитку шляхом упровадження нових форм морального та матеріального заохочення й кар’єрного зростання;
  • створення персональних цифрових кабінетів наукових співробітників для забезпечення можливостей роботи on-line в умовах карантину;
  • ремонт в загальних вхідних коридорних приміщеннях (2 -3 поверху, кабінетах співробітників); оновлення техніки та меблів.