ДІЄВА СПІВПРАЦЯ НАУКОВЦІВ ТА ПРАКТИКІВ ЗАДЛЯ ДОПОМОГИ ДІТЯМ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ!

12 квітня 2022 року співробітниками відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України спільно з Комунальним загальноосвітнім навчальним закладом І-ІІ ступенів «Навчально-реабілітаційний центр №17» м. Києва було проведено круглий стіл «МЕТОДИЧНИЙ КЕЙС: ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ДІТЕЙ З ООП В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ». До заходу долучилися колективи експериментальних закладів освіти відділу – спеціальна школа №19 м. Біла Церква (Валентина Іщук, директор школи) та спеціальна школа №10 м. Києва (Ганна Руденко, директор школи).  

Під час круглого столу обговорено важливі питання щодо організації навчання, підтримки та допомоги дітям з особливими освітніми потребами в умовах воєнного стану в країні. Учасниками бговорювались наступні питання:

  1. Особливості організації навчання та психолого-педагогічної підтримки дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах воєнного стану в країні.
  2. Технології адаптації навчальних матеріалів  для корекційної роботи в умовах воєнного стану відповідно до потреб учнів з інтелектуальними та комплексними порушеннями розвитку.
  3.  Розроблення методології та методичного інструментарію проблеми соціальної адаптації дітей з порушеннями інтелекту в кризових ситуаціях.
  4. Розроблення інформаційного контенту, методичних рекомендацій для фахівців та батьків дітей з ООП щодо психолого-педагогічної підтримки та допомоги дітям з комплексними та інтелектуальними порушеннями розвитку в умовах воєнного стану.
  5. Психолого-педагогічного супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах очного, дистанційного та змішаного навчання в умовах воєнного стану в Україні
  6. Волонтерська діяльність як важливий напрям допомоги дітям з особливими потребами та їхнім родинам.
  7. Дієва співпраця науковців та практиків у визначенні оптимальних шляхів з подолання негативних наслідків кризових ситуацій у  дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах воєнного стану.

У круглому столі брали участь співробітники відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України Олена Чеботарьова, доктор. пед. наук, завідувач відділу; Ганна Блеч, канд. пед наук, старший науковий співробітник; Ірина Гладченко, канд. пед. наук, старший науковий співробітник; Оксана Мякушко, канд. психол. наук, старший науковий співробітник, Сніжана Трикоз, канд. пед. наук, старший науковий співробітник; Ірина Сухіна, канд. психол. наук, старший науковий співробітник; Інна Бобренко, науковий співробітник відділу.

Фахівцями КЗ «Навчально-реабілітаційний центр №17» м. Києва було висвітлено досвід організації роботи навчально-реабілітаційного центру в умовах військових дій в країні, стратегії підтримки дітям з ООП, ресурси підтримки учнів в умовах дистанційного навчання (доповідач: Лариса Остапенко, директор центру).

Досвід організації навчання, психолого-педагогічного супроводу дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах дистанційного навчання було висвітлено у виступі Юлії Кизько, заступника директора з навчально-виховної роботи спеціальної школи №19 м. Біла Церква.

Фахівцями спеціальної школи №10 м. Києва було представлено технології навчання та корекційно-реабілітаційного супроводу дітей з інтелектуальними та комплексними порушеннями розвитку, окреслено дієві психокорекційні техніки та технології роботи з учнями в умовах дистанційного навчання (доповідач-Ганна Руденко, директор школи).

У ході круглого столу науковцями та практичними працівниками були обговорені практичні поради щодо роботи з дітьми з особливими потребами та членами їхніх сімей, основні умови використання психокорекційних методів та технологій щодо подолання різних аспектів травми та її наслідків у дітей та їхніх родин.

 Підводячи підсумки круглого столу, було прийнято рішення у найближчий час спрямувати спільне зусилля науковців та практиків на вирішення окреслених актуальних викликів навчання та підтримки дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах воєнного стану в країні, визначенні оптимальних шляхів з подолання негативних наслідків кризових ситуацій у  дітей з особливими освітніми потребами. Усі спільні розробки та навчально-методичні матеріали будуть висвітлюватись на сайті Інституту https://ispukr.org.ua та на сторінці Відділу у Facebook.

Висловлюємо щиру вдячність усім учасникам круглого столу за творчу співпрацю, цінуємо партнерство, наближаємо нашу Перемогу разом!  

З повагою, Олена Чеботарьова, Ганна Блеч, Ірина Гладченко, Інна Бобренко, Сніжана Трикоз, Ірина Сухіна, Оксана Мякушко.

#ВідділОсвітиДітейЗПорушеннямиІнтелектуальногоРозвитку