14 квітня 2022 р. співробітниками відділу логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України було проведено майстер-клас «Онлайн-зустріч з батьками дітей з особливими мовленнєвими потребами».
В межах майстер-класу було репрезентовано поради практичного спрямування з розвитку мовленнєвих та не мовленнєвих процесів у дітей з різними первинними мовленнєвими порушеннями в домашніх умовах. Так, в. о. зав. відділу, канд. пед. наук, старшим науковим співробітником Ільяною В. М. було репрезентовано спектр простих та доступних для використання батьками ігрових прийомів та засобів, що сприяють опануванню грамоти, а, за умови їхнього систематичного застосування, попереджають можливі труднощі під час читання та письма у дітей з мовленнєвими порушеннями. Канд. пед. наук, старший науковий співробітник Трофименко Л. І. зосередила увагу батьків на тому, що фундаментом загального розвитку дитини, необхідного для формування навчальної діяльності, є добре сформована координація сенсорних і моторних компонентів. Представлені нею ігри та вправи активізують роботу півкуль головного мозку, загострюють увагу, розвивають просторову уяву та піднімають настрій учасникам. Водночас, запропоновані ігри виступають в ролі інструмента психомоторного розвитку дітей і нейропсихологічної корекції, які можна використовувати в індивідуальній і груповій роботі з дітьми дошкільного і молодшого шкільного віку не тільки фахівцями, а й також в колі сім’ї. Канд. пед. наук, старшим науковим співробітником Рібцун Ю. В. було розглянуто ряд питань, а саме: оригамі-терапія як нетрадиційна форма подолання мовленнєвих порушень; ігри з оригамі з багатоваріативними мовленнєво-пізнавальними завданнями. Канд. пед. наук, старший науковий співробітник відділу Мартинюк З. С. репрезентувала ігри, спрямовані на розвиток лексико-граматичної сторони та зв’язного мовлення. Науковий співробітник Грибань Г. В. ознайомила учасників із такими ігровими вправами з м’ячем, які розвивають орієнтування у просторі, спритність, окомір, швидкість реакції, координацію рухів. М’яч приваблює та заохочує дитину до гри, залучаючи до рухової активності. Ігри та ігрові вправи з м`ячем можна використовувати в домашніх умовах батькам в парі з дитиною, адже вони не потребують складної і тривалої підготовки. Продемонстровані науковцем ігри сприяють розширенню словникового запасу та розвитку граматичної сторони мовлення, а також більш легкому засвоєнню складного мовленнєвого матеріалу.
На запит та прохання батьків, які не змогли долучитися до заходу онлайн, співробітниками відділу незабаром буде розміщено презентацію з матеріалами на сайті Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України.