В умовах сьогодення актуальність застосування цифрових технологій у навчанні дітей набуває особливого значення. Діти, які знаходяться в безпечних умовах життя мають продовжувати отримувати знання і розвиватися й надалі.
Доведено, що цифровізація освіти сприяє підвищенню її якості, спостерігається тенденція збільшення кількості віртуальних освітніх платформ, цифрових інструментів та електронних ресурсів для навчання онлайн та офлайн. Це істотно полегшує доступ до освітнього процесу дітей з порушеннями психофізичного розвитку, їхню комунікацію, розвиток їхніх здібностей, а також партнерську взаємодію тощо.
У зв’язку із впровадженням в Україні воєнного стану дистанційне навчання набуло певної значущості і загалом співпало у часі з інтенсивним розвитком цифрових комунікацій. Відтак, важливим завданням сучасної школи постає повнота використання можливостей інформаційних технологій, їх потенціалу в навчанні дітей з особливими освітніми потребами.
Актуальності набуває саме використання іноземного досвіду, співзвучного загальносвітовим тенденціям оновлених підходів до освіти в Україні. Зокрема електронний підручник, який набуває особливого практичного застосування сьогодні. На прикладі іноземного електронного підручника з англійської мови, який може слугувати прикладом і стати в нагоді педагогам, батькам у роботі з дітьми, які мають особливі освітні потреби, покажемо переваги такого навчання.
Корисним для дітей з особливими освітніми потребами у навчання за електронними підручниками є вбудовані функції, що збільшують текст для дітей з порушенням зору, озвучують друкований текст, субтитри для дітей з порушенням слуху та кращого розуміння змісту тощо. І найважливіше можливість працювати як разом з вчителем, так і самостійно до опрацьовуючи пройдений матеріал і дистанційно онлайн. Перейшовши у цифровий вимір для дітей з ООП відкривається реальний помічник у реалізації себе і своїх потреб у навчанні.