Науково-практичний семінар «Специфіка та особливості використання ігрових мобільних додатків: на допомогу батькам дітей з особливими мовленнєвими потребами»

19 та 26 квітня відділом логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України та ІРЦ №7 Подільского району м. Києва було проведено спільний науково-практичний семінар «Специфіка та особливості використання ігрових мобільних додатків: на допомогу батькам дітей з особливими мовленнєвими потребами». Захід складався із двох частин. Так, в межах першої частини було репрезентовано матеріали та науково-практичні напрацювання науковців, які протягом наступного тижня апробовувалися працівниками інклюзивно-ресурсного центру. Так, в. о. зав. відділу логопедії, к.пед.н., с.н.с., старший науковий співробітник Ільяна В.М. презентувала ряд мобільних додатків, які можуть бути застосовані, як з корекційно-розвивальною, так і пропедевтичною метою під час роботи з дітьми із дислексією. К.пед.н., с.н.с., старший науковий співробітник Трофименко Л.І., к.пед.н., с.н.с., старший науковий співробітник Мартинюк З.С. танауковий співробітник Грибань Г.В. представили спектр простих та доступних для використання ігрових додатків, що зможуть слугувати засобом корекції усного мовлення, а саме фонетико-фонематичної та лексико-граматичної сторін у дітей різного віку з дислалією, ринолалією та алалїєю. Науковцями було продемонстровано як за рахунок використання авторських модифікацій вже існуючих у онлайн просторі мобільних застосунків, можливо досягти не лише розвивальної, а й корекційної мети. К.пед.н., с.н.с., старший науковий співробітник Рібцун Ю.В. презентувала тему «Мобільні застосунки як засіб логопедизації роботи з дітьми із заїканням в умовах кризових викликів сучасності». На прикладі вітчизняного мобільного застосунка «Всяка музяка» розкрито зміст трьох векторів логопедизації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання дітей із заїканням, а саме: пізнавального розвитку у вигляді стимулювання немовленнєвих вищих психічних функцій; специфічно-мовленнєвого розвитку – поліпшення психомовленнєвої діяльності дітей зазначеної категорії; загально-мовленнєвого розвитку, спрямованого на удосконалення фонетико-фонематичної, лексико-граматичної складових та зв’язного мовлення.

Під час другої зустрічі спеціалісти ІРЦ не лише поділилися результатами апробації, а й запропонували для використання свій спектр дієвих ігрових мобільних додатків. Представлені матеріали та обмін досвідом з цього актуального питання стане у нагоді в сучасних реаліях. У результаті проведення науково-практичного семінару співробітники відділу логопедії та спеціалісти ІРЦ дійшли спільної думки, що запропоновані та успішно апробовані ігрові мобільні додатки можуть бути рекомендовані для використання батьками дітей з особливими мовленнєвими потребами, за умови методичних настанов з боку спеціаліста.