25-26 серпня 2017 року Всеукраїнська науково-практична конференція «Науково-методологічні та соціальні аспекти психології»

25-26 серпня 2017 року в м. Запоріжжя відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Науково-методологічні та соціальні аспекти психології». Основним організатором конференції виступила кафедра практичної психології Інституту журналістики і масової комунікації Класичного приватного університету.

Конференція сприяла консолідації фахівців різних галузей психологічної науки: загальної, вікової, соціальної, юридичної, медичної і спеціальної психології.

Наукові співробітники Інституту спеціальної педагогіки НАПН України: доктор психол. наук, с.н.с., головний науковий співробітник лабораторії тифлопедагогіки Вадим Володимирович Кобильченко та канд. психол. наук, с.н.с., старший науковий співробітник лабораторії інтенсивної педагогічної корекції Ірина Миколаївна Омельченко презентували результати власних наукових пошуків у доповідях: «Пояснювальні принципи спеціальної психології» та «Улюблена іграшка як партнер зі спілкування: сутність і функції».

Вадим Кобильченко у межах наукової доповіді акцентував увагу, що на сьогодні все ще не існує (на відміну від принципів психічного розвитку) чітко визначених принципів розвитку особистості в умовах дизонтогенезу. На підставі аналізу теоретико-методологічних підходів і власних міркувань, як основні принципи, що необхідні для розуміння закономірностей дизонтогенезу особистості, він презентував: принцип біопсихосоціального дизонтогенезу особистості; принцип поліфакторної депривації особистості; принцип дефіциту внутрішніх ресурсів; принцип утрудненого функціонування особистості; принцип редукції діяльності; принцип віктимізації; принцип невротизації.

Ірина Омельченко у ході дискурсу звернула увагу, що улюблена іграшка у дослідженнях майже не розглядалася в якості суб’єкта, у взаємодії із яким відбувається розвиток інтрасуб’єктної комунікативної діяльності, а отже – не вивчалася її роль у розвитку спілкування, є лише окремі дані, які опосередковано вказують, але не доводять, що улюблена іграшка може виступати в якості «олюдненого» суб’єкта спілкування. У цьому зв’язку, проаналізовані такі її функції: маніпулятивна, розвитку Я дитини, комунікативно-діалогічна та ігрова.

Зміст досліджень висвітлено в матеріалах Всеукраїнської науково-практичної конференції «Науково-методологічні та соціальні аспекти психології».